Jom Santai Bersama Mr. Broken Heart

Santai Bersama Roha a.k.a Cinta Tiada AkhirNya

Good News ... Alhamdullilah Syukur Kepada Rahmatnya


.Assalamualikum.

  
Nampak tak pic kat atas ni ??? Agak-agak korang dan berapa bulan ???
Jangan salah sangka pulak eh, tu bukan kandungan fie. Kehkehkeh.
  
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ

Tadi fie dapat “MMS” daripada kakak fie yang no. 3 … Alhamdullilah ... syukur semuanya ok and selamat … Kandungan dia dah masuk 3 bulan …
Risau gak sebelum ni dia pernah alami keguguran … yelah bukan rezeki tapi kakak fie tu antibody dia memang tak berapa kuat. Kadang-kadang sebulan tu 2 atau 3 kali kakak fie demam … Tapi nasib baik suami dia faham dengan keadaan dia …
Kalau korang nak tahu kakak fie tu kata orang “cacat” seumur hidup akibat kemalangan jalan raya masa balik dari sekolah. Masa dia kemalangan tu umur dia 17 tahun … kakak fie dilanggar dengan lori and tercampak masuk ke dalam longkang sedalam (dalamlah juga. hehehe) and dimasukkan ke ICU hampir 2bulan … Masa tu doktor cakap keadaan kakak fie hanya “50-50” je , limpa dia kena buang sebab rosak teruk, badan dia kena jahit sana, jahit sini … kesian sangat … hanya Tuhan je yang tahu perasaan Mak fie masa tu … yelah dahlah ibu tunggal dengan membesarkan 9 orang anak sendiri. Semua tentang anak-anak Mak yang uruskan sendiri … begitu besar ujian yang Mak dapat. Walaupun dah hampir 25 tahun Arwah Ayah pergi tapi kenangan bersamanya tak akan pernah dilupakan walaupun masa tu fie hanyalah seorang kanak-kanak yang dahagakan kasih sayang seorang “AYAH”… Selama 25 tahun Mak membesarkan fie dengan adik beradik dengan titik peluh sendiri … Alhamdullilah sekarang anak-anaknye semua berjaya … “Kami Keluarga Bahagia”


♥ Kerana Dirimu Begitu Berharga ♥

4 comments:

Nana Liena said...

congrats..hehe.. moga kakak Fie jga kandungan leklok..hehe.. ^^

Aei Amrun said...

tahniah fie bakal jd mak..sedare..hehe
tahniah jugak kat kakat fie...semoga sihat2 selalu..
Banyakkan Susu Ibu !!!

Aku Budak Kampung said...

@: Nana Liena
tq Nana Liena ... nanti fie sampaikan kat kakak fie ye ^_^

Aku Budak Kampung said...

@: Aei Amrun
Tq Aei Amrun ... insyallah anak sedare yang ke 6 ^_^

#tq so much... (macam fie lak yang pregnant) hihihi