Jom Santai Bersama Mr. Broken Heart

Santai Bersama Roha a.k.a Cinta Tiada AkhirNya

Kejam!! Kanak-Kanak Di Pukul Bapa Tiri


Assalamualaikum ...


Apa yang aku nak katakan ni memang betul2 kejam!!  Semalam dekat dalam berita keluar pasal bapa tiri pukul anak. Apalah yang ada dekat dalam kepala dorang tu kan sampai tergamak pukul budak sekecik tu??? Langsung tak berperikemanusiaan langsung dengan budak tu yang menangis tak berhenti sebab sakit akibat di pukul dengan teruk. Manusia (myb bukan manusia kot) jenis apala langsung tak ada perasaan kesian or simpati bukan dekat budak sekecik tu. Apa pulak la perasaan dia bila anak kandung dia sendiri di perlakukan sedemikian ??? Geram tak, sakit hati tak ??? 
Walau anak tiri sekali pun jaga and peliharalah budak tu seperti anak sendiri sebab semua tu dari kurniaan Tuhan ... sayangilah, kasihilah budak tu macam anak sendiri even anak tiri sekalipun ...
Aku menyeru agar kita semua berdoa supaya bapa tiri kanak-kanak tersebut akan diberikan seberat-berat hukuman dan kanak-kanak tersebut akan mendapat kehidupan yang lebih baik.


(Moral: Aku yang belum kahwin ni pun teringin nak ada anak, jaga, bagi makan, pelihara kebajikan  ^-^)




♥ Kerana Dirimu Begitu Berharga ♥

10 comments:

Piepy said...

Kejamnyaa!
memang teda hati perut betul...

Nor Afidah said...

tak ada hati perut la dia buat macam tu ... kehkehkeh

naza said...

org cmni patut letak dlm kandang rimau je...akk pun x sggp nk tgk..dok terfikir cmnelah kalo bdk tu anak kite sendiri..

Nor Afidah said...

sedihla kak... kesian nasib budak tu... :(

neesa_jun said...

xsanggup nak tgk... =(

Krisz Hanna said...

kejam! xsuka keganasan...........
haishhhh

Acik Riotaro said...

takda akal btol..

SuDu Biru said...

uish..kejam!!.. btw,follow u fie :)

Nor Afidah said...

tq Sudu Biru .... follow u back ;)

ASYRAF LAZIM said...

ala, tak sempat nak tengok .. moga Allah selamatkan budak itu